dinsdag 23 december 2014

Versatile dakje deel 2

Vandaag heb ik het versatile dakje op de FAW gemonteerd. Ik heb voorlopig de orginele bevestiging aan de voorzijde gebruikt, aangezien ik vrij laag in de fiets zit. In de praktijk ga ik nog bekijken of dit goed werkt.
Ik heb wel de poten wat uit elkaar gebogen, om bij de spiegels te komen, waar de montagepunten zitten. Daarnaast heb ik een kleine bolling in de beugels gebogen, zodat de ruit al wat omhoog komt. Ik denk dat dit wel voldoende is. de praktijk zal dit uit moeten wijzen.
Aan de achterzijde heb ik een aluminium beugel geplaatst. Hiervoor heb ik 2mm dik aluminium gebruikt, met een breedte van 20mm. De ronding heb ik gemaakt door de strip over een rol ducttape te buigen. Aan de onderzijde heb 2 ongevouwen kanten gemaakt, waar ik een m5 rvs bout door gezet heb. Voorlopig is dit een goede oplossing. Als dit goed bevalt ga ik ws met Velomobiel in overleg om een nette rolbeugel te maken van buisprofiel. Hier zal dan ook een binnenstrip gemaakt moeten worden, om stevigheid te geven.

Hieronder een aantal foto's. Hierop zijn ook de wieldeksels te zien. Deze krijgen ws nog een andere kleur, maar voorlopig vind ik het wel netjes.




1 opmerking:

  1. Ronald, opletten met het naar buiten zetten van de stangen. Ik deed dat indertijd ook, om dezelfde bevestiging als van de spiegels te kunnen gebruiken. Na verloop van tijd bleek dat extra spanning op de onderste aanhechting van het ruitje te geven, waardoor de knoppen stilaan uit het textiel getrokken werden. Een eenvoudige oplossing hiervoor zou een nieuw ruitje kunnen zijn. Polycarbonaat kost amper wat en je snijdt de vorm gewoon met een schaar. Als de ogen in je dakje uitgescheurd raken, wordt het moeilijker om aan te passen;

    BeantwoordenVerwijderen