maandag 22 december 2014

Versatile dak

Het is vakantie, dus er is tijd voor een wat rustiger tempo, en wat laatste klusjes rondom huis en aan de Alleweder.
Zaterdag heb ik een tweedehands Versatile dakje opgehaald, en deze kan ik de komende dagen mooi pas maken op de fiets.

Gisteren al even wezen passen en meten. Het blijkt dat ik in ieder geval aan de achterzijde "iets" moet maken om de achterkant van het dakje omhoog te krijgen. Anders rust deze op mijn hoofd.
Aan de voorzijde moet ik nog even nagaan of ik daar ook verhoogde steunen moet gaan maken.

Als inspiratie voor al dit werk maak ik gebruik van eerdere bevindingen van onder andere Jan (van blog: Onderweg met de fiets). Hij heeft een constructie bedacht die er zeer netjes uitziet.

Ik ga een soortgelijke constructie maken, met wat persoonlijke aanpassingen qua hoogte.

Daarnaast wil ik deze week ook een nieuw ruitje fabriceren, om de wind wat beter te geleiden. als alles goed gaat, dan zou dit rond het eind van deze week gereed moeten zijn.

foto's volgen komende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten