vrijdag 3 februari 2017

Van het een komt het ander

Vorige week wilde ik een extra dag op de fiets. 
Toen ik helemaal klaar was en al met de fiets in de steeg stond bleek ik een lekke band te hebben.
Aangezien ik een afspraak had heb ik rechtsomkeert gemaakt en ben ik met de auto naar het werk gegaan.
Zaterdag heb ik de band eerst eens opgepompt (heb al eerder een band open gehaald die niet lek bleek te zijn.)

Om te zien of hij niet lekker was ben ik maar begonnen met het nalopen van de fiets.
De voorvering wilde ik al langer aanpakken vanwege het wiegen. Dat was nu een goed moment.
Het demonteren ging aan 1 kant relatief eenvoudig. De andere kant bleek later lastiger. Hier heb ik uiteindelijk de kogelkopjes maar gelost. Dat is niet de bedoeling, maar soms moet je wat....
Ik heb ze even gesmeerd, maar die moeten dus nog vervangen worden. 

Bij het demonteren van de veerpoot bleken de rubbers onder de moeren op te zijn.
Daarvoor ben ik maandag naar Dronten geweest, waar ik gelijk wat van dat antilek spul meegenomen heb.

Thuis heb ik dit in de banden gedaan en toen gelijk de marathons vervangen door de Flites. Dat rijdt veel sneller.
Na ook de demper te hebben voorzien van nog een laag tape alles weer ik elkaar gezet.

En toen was het op het werk zo druk dat ik de verdere week niet heb kunnen fietsen. Bovendien wilden ik weten of alles wel goed zat voordat ik naar het werk ging fietsen. Ik heb geen tijd om lang over de rit te doen...

Dus dit weekend maar eens een proefronde maken.

11 opmerkingen:

  1. Heb je nog 'oude kogelkopjes'? Die met een veertje?

    Nieuwe moet je namelijk niet uit elkaar halen. Dan kunnen ze een keer spontaan los gaan :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb van die platte met een rubber om de kogel heen. Vlgs mij zijn dat nieuwe.
      Het probleem is dat ik de moeren van de kogels niet meer los krijg.
      Afgaande op je verhaal ga ik ze toch maar zsm vervangen

      Verwijderen
    2. je gaat je fiets verkopen ? http://link.marktplaats.nl/m1143173408

      Verwijderen
  2. Hopelijk kom je nog een keer aan fietsen toe..... Vandaag ook maar met de Quest naar het werk gegaan ipv de ebike. Op de Blalobrug kwam ik nog nog een witte Quest tegen met een bloemetjesslinger om het instapgat

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wim je moet me toch eens begroeten als ik je tegenkom. Ik herken je nooit.
      Fietsen komt deze week hopelijk

      Verwijderen
    2. Velonaut met bloemetjesslinger meld zich.

      Verwijderen
  3. Dag Berend, je forenst tussen Zwartsluis en Zwolle?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bijna goed, Zwartewatersklooster en Zwolle.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Rijd je ook met een kap? Zag gisteravond tegen 21.45 een Quest de afrit van de Voorsterbrug afrijden richting Hasselt. En even daarvoor kwam ik Q184 ook al tegen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, een WS racekap maar die had ik vorige week ook al op.

    BeantwoordenVerwijderen