dinsdag 3 januari 2017

Eerste woon-werkverkeer rit 2017

Vandaag heb ik de eerste woonwerkrit van 2017 gemaakt.
Dat is op zich vreemd want ik heb nog vakantie.

Voor een collega had ik echter nog oliebollen  (vanwege een sponsoractie van mij oudsteeds dochter), en die is al weer begonnen.
Dat was gelijk een mooi excuus om weer eens met de fiets naar het werk te gaan.

Omdat ons kantoor net voor de vakantie naar een ander pand is verhuisd kon ik gelijk de douchefaciliteiten proberen.
We hebben een verdieping in een verzamelgebouw, en de douches bevinden zich op de begane grond. Het zijn geen grote douches. (1 dames douche en toilet en een zelfde aantal voor de heren).
Uit de kleren die er hangen lijkt er op dat er nog ca 2 vrouwen en 3 heren regelmatig op de fiets komen. Dat zijn echter allen racefietsers of mountainbikers.

De heenweg ben ik via Wezep en Hattem gereden. Lekker relaxed, waarbij ik gelijk het nieuwe goedje op het vizier van de kap getest heb, in combinatie met een minivizier voor de kap.  Beide bevallen goed. Het vizier dampt minder snel aan en de wind wordt mooi over het vizier geleidt.

Toen ik echter over de ijsselbrug was ging het mis. Ik wilde naar het grote blad schakelen en toen schoot de ketting van het grote blad.
Het lukte me niet hem al rijdend er weer op te krijgen, dus ik ben aan de kant gestopt. Ook toen wilde de ketting niet loskomen, hij zat vast tussen het blad en de crank.

Dat betekende dus uit de fiets, fleecejas aan en de fiets op de kant. Toen werd me duidelijk waarom het niet lukte. De ketting was op de een of andere manier gedraaid!!!


Door de gehele ketting aan de voorzijde geheel van het blad en de crank te halen lukte het me uiteindelijk de ketting weer normaal te krijgen en weer op het blad te leggen.
Nu kon ik eindelijk weer verder......

Op het werk aangekomen heb ik een mooi plekje gezocht voor de fiets, en ik kan hem nu ook vanuit mijn  werkplek zien. Er wordt nog een voorziening gemaakt zodat ik hem op slot kan zetten.

De terugreis verliep verder zonder problemen, alleen verliep die erg langzaam.
De komende dagen de sparing maar eens nalopen.

4 opmerkingen:

  1. Kettingspaghetti, heb ik ook wel eens gezien, nog veel erger dan bij jouw......
    Dat schakelen moet altijd ietwat behoedzaam gebeuren, een MTB cassette met een wegcrankstel is niet de best mogelijke combinatie.....

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmm ik wist niet dat ik die had. Alleen heeft wel eens gemeld dat ik een zg bergversnellingsset zou hebben.

      Verwijderen
  2. Als je afstelling niet lekker loopt, (sporing) heb ik wel een mooie spoorstangverstelling met linkse en rechtse draad, werkt feilloos.

    BeantwoordenVerwijderen