vrijdag 28 augustus 2015

Verlichting


Aangezien het langzaam aan toch weer eerder donker wordt heb ik vandaag maar eens wat aandacht aan de verlichting van de Quest besteedt.

Wim had al een goede lamp in de voorzijde zitten, maar ik vind het een fijn gevoel als ik goed zichtbaar ben. Omdat de weg waar ik langs rijd in de winter voor een groot deel aardedonker is, wil ik zelf echter ook graag wat meer zien. Met name de zijden van de weg kunnen wel wat extra verlichting gebruiken.

Ik heb 2 AXA lampen gekocht die in 2 standen (15-30lux) te schakelen zijn. Dit lijkt me in eerste instantie voldoende als aanvulling op de lamp in de neus. Helaas kan het niet van binnenuit, maar ja, je kunt niet alles hebben.

De lampen kunnen op de steunen gemonteerd worden die ik al eerder aangeschaft had. Ze vallen mooi weg achter de spiegels, waardoor ik ook geen last van verblinding heb. Het voordeel van deze lampen is dat ze ook van opzij zichtbaar zijn, doordat er een klein glaasje aan de zijkanten licht uitstraalt. Dus ook de zichtbaarheid aan de zijkant is verbetert.

Het lichtbeeld valt me niet tegen.

Van voren gezien lijkt het wel alsof er 4 lampen hoger op de fiets zitten. Dit komt door de weerkaatsing op de body.







3 opmerkingen:

  1. Heel verstandig. Ik heb op ongeveer dezelfde plek lampjes gemonteerd. Werkt perfect. Je hebt zelf goed zicht en je wordt goed gezien. Ik heb de lampjes wel enigszins afgeschermd, waardoor de lampjes minder op de body schijnen. Eerst werd ik, toen het regende, namelijk verblind.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het ook zo gedaan maar heb wel van anderen gehoord dat de knipperlichten niet zo goed meer te zien zijn in als dat verlichtingsgeweld.

    Groet
    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik rijd met dergelijke lampen rond, werkt inderdaad perfect op donkere gedeelten!

    BeantwoordenVerwijderen