vrijdag 20 februari 2015

Koude start met mooi einde

Woensdag weer in de fiets geklommen voor een woon werkrit.
De dag ervoor heb ik de fiets nog even nagelopen, en tot mijn schrif merkte ik dag aan de linkervoorzijde de voorste stang van de voorwielophanging los zat. Deze heb ik dus gelijk maar vastgezet, en de rest ook even gecontroleerd.

Natuurlijk was het de koudste dag van de week. De hele fiets was wit van de aangevroren mist.
Op zo'n moment voel ik me altijd erg ellendig en zielig. Maar ja, je hebt de fiets niet voor niets, dus kom op..... Eruit en fietsen.

De heenweg bewust wat rustig aan gedaan voor mijn gevoel. Ik merkte echter na ca 4 km dat ik steeds wat harder ging fietsen. Dat beloofde niet veel goede, aangezien ik voor Zwolle nog een klim heb. Maar ook deze klim ging erg lekker.

Toen ik na het werk weer naar huis reed was de rem er helemaal af. Ik heb de snelste rit tot nog toe gereden. Ik had de wind wel voor een deel in de rug. Er zaten stukken tussen van 31km/u!!

Gemiddeld heb ik de terugrit die iets meer km was (iets andere route) in een kortere tijd gereden.
15,9km in 39minutrn, tegen 16,7km in 37 minuten.

Mijn rug heeft zich goed gehouden, ik merk wel wat pijn on mijn heup en been, maar ik kan wel fietsen.
De houding is niet optimaal, dat komt deels doordat ik erg lang ben, en omdat de zitting niet vast zit, en net niet goed staat.

Er moet nog een spanzitting in, maar ik wil eerst gewoon lekker fietsen......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten