zaterdag 25 maart 2017

Gazelle Cityzen speed

Gisteren  kreeg ik bericht van de fietsendealer dat mijn nieuwe fiets klaar was om afgeleverd te worden. Er is een andere stuurpen geplaatst waardoor ik iets rechter op zit (Minder belasting op de polsen) en een ander zadel. Verder zijn er nog fietstassen gemonteerd.

Dus vanmorgen  op tijd uit bed om de fiets ip te halen. Het plan was om vanaf de winkel door te rijden naar Ijsselmuiden om daar naar een voetbalwedstrijd te kijken van onze oudste dochter.

Helaas ging dat niet door omdat het niet lukte om de verzekering afgesloten te krijgen. Bij de aanmelding bij het RDW is een verkeerde meldcode gehanteerd  (VIN nummer ipv framenummer). Bij het afsluiten van de verzekering was in eerste instantie de beide codes gewisseld waarop het systeem hopeloos vast liep.
Op zaterdag kun je niemand bereiken, dus het ophalen van de fiets dreigde even  niet door te gaan.....
Gelukkig kon een medewerker van de ANWB ons wel helpen.

Dus de verzekering afgesloten, een paar last minute aanpassingen (extra kabelslot, eem spin en nog een snelspanner) en betaald... De fiets is nu van mij en ik kan fietsen.
Nog snel naar IJsselmuiden gefietst waar ik met te laat aankwam.
Dus ik mocht gelijk weer terug fietsen.
Door buitenom te rijden  kon ik de snelheid eens rustig uitproberen zonder anderen tot last te zijn. Met een licht briesje in de rug reed ik al vrij snel 46km/h.

Thuisgekomen heb ik nog een verlenging van de bagagedrager gemonteerd, omdat ik met mijn hak de tas raakte.
De fiets is nu klaar voor de eerste woonwerkrit.

Het zal wennen worden  (zadelpijn.....) maar we krijgen er wel wat meer veelzijdigheid voor terug, aangezien mijn vrouw er nu op kan fietsen.

Voorlopig is het nog een snorfiets tot het gele plaatje binnen is. Dus voor nu is een helm nog niet verplicht.
Ik ga de komende tijd meerdere helmen proberen om de beste voor ons te kiezen.


7 opmerkingen:

  1. Pfff wat een geneuzel toch weer, VIN code is chassisnummer dus framenummer ze weten bij de RDW. zelf niet meer van de hoed&de rand, veel plezier met je fiets en jammer dat ze je weer op extra kosten hebben gejaagd ben blij dat wij al 5 jaar met nu "illegale" speed pedelec rondcruisen......af en toe krijg ik het gevoel dat wij in het verkeerde land geboren zijn met al die bedachte regels zonder dat ze waterdicht zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 45 met motor = helmplicht
    60 zonder motor = genieten zonder helm

    Maar hiermee zou je in Almere dus over de dreven moeten rijden?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel plezier en veilige kilometers toegewenst Ronald!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ga je nu wel de voorkant van je fiets in de gele plastidip zetten? Dan kan je in ieder geval je blog voortzetten.

    In ieder geval kijk ik uit naar het forensen met Quest 257. Of ik daarvoor een blog ga bijhouden weet ik nog niet. Soms jammer dat velomobilisten zich niet bijeen houden op een forum.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Erik, veel plezier met je nieuwe aanwinst

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankjewel Wim, ik heb er nog maar zo weinig in gereden maar nu al ontzetten veel plezier van! 5 april naar velomobiel om even de boel af te stellen.

    BeantwoordenVerwijderen