dinsdag 18 oktober 2016

Onthoofd.....

Tijdens de schuur- en plamuur werkzaamheden zijn er 1 of 2 knipperlicht leds gesneuveld aan de linkerkant.
Nu het donker is als ik smorgens wegga vind ik het veiliger om deze weer werkend te krijgen.

De leds heb ik al eerder gekocht, en deze week vakantie gebruik ik om eea in te bouwen.
Daarbij wil ik gelijk kijken of er nog meer aanpassingen nodig zijn.

Om bij de knipperlichten te komen is het vlgs Theo handiger om de gehele kap te verwijderen......
Ok, weer iets wat ik nog nooit gedaan heb. Vanmorgen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik op mijn gemak begonnen met het losdraaien van alle schroeven. Hoewel dat niet zonder slag of stoot ging is het uiteindelijk toch gelukt. (Waarom ze die dingen op onmogelijk bereikbare plaatsen aanbrengen is me een raadsel)

Morgen ga ik de gehele fiets eens goed reinigen  (ik kan er nu goed bij) en de leds vervangen. Aan de achterzijde komen er ws 2 bij, zodat van achter ook goed te zien is dat ik afsla.

De Quest zonder afwerking


Wat kleuren betreft zijn we weer een andere weg ingeslagen. De grondlaag blijkt gevoelig voor krassen en houdt veel vuil vast, dus daar komt op zijn minst een matte afwerking overheven.

Ik ben de afgelopen dagen aan het experimenteren geweest met Plastidip, maar dat geeft nog niet het resultaat dat ik voor ogen heb.
Ik had een gele kleur en een blauwe kleur in gedachten. Die gele wordt niet mooi, aangezien het oppervlak erg gebabbeld blijft. Bij de blauwe afwerking is dat hetzelfde, maar stoort dit uiterlijk minder.
Wat het precies wordt gaan we de komende week bepalen.
De blauwe kleur op de afdekking van de derailleur





Geen opmerkingen:

Een reactie posten