vrijdag 29 januari 2016

stormachtige week

Nadat het rijden vorige week niet kon vanwege afspraken buiten de deur, ben ik deze week wel weer met de fiets naar het werk gegaan.

Afgelopen woensdag was het erg stormachtig en regenachtig, dus een uitgelezen mogelijkheid om de racekap met het nieuwe vizier te testen.
Het nieuwe vizier bevalt nog steeds goed. Ik kan beter om mij heen kijken, en ook het beslaan is nihil.
Ik moet wel regelmatig de schroeven wat aandraaien, want het binnenste vizier heeft anders de neiging om dicht te zakken, en dan werkt het ontwasemen niet meer....

Woensdag moest ik onderweg wel een aantal keren de bevestiging van de kap (klittenband) weer wat vaster zetten, want de wind deed erg zijn best om de kap van de fiets weg te blazen. Ik werd ook een aantal keren heen en weer geblazen.. Gelukkig was het niet zodanig dat ik omging, of dreigde te gaan....

Donderdag ben in smiddags wat eerder naar huis gegaan, en daardoor kon ik lekker met daglicht rijden. Dat vind ik toch wel fijner rijden dan de hele tijd in het donker.

Dit weekend volgt nog een korte inspectieronde, want ik merkte dat de ketting niet geheel soepel loopt. het is net of hij ergens langs schuurt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten