vrijdag 25 december 2015

geluid en windgeruis

In de voorbereiding op de vakantie had ik al wat gezocht naar muziek tijdens het fietsen.
Er zijn twee punten van aandacht.

1) het windgeruis wil ik zoveel mogelijk kwijt, aangezien ik geen behoeft heb om doof te worden.
2) ik wil ook graag wat muziek luisteren onderweg, aangezien ik ca 35min fiets, en muziek me soms door moeilijke stukken kan slepen. Ik wil dan het liefst een wireless setje, zodat ik gelijk van die lastige draden af ben.

punt 1 is in principe eenvoudig op te lossen door een set motordoppen te kopen. Die van Alpine lijken erg goed te werken, en zijn ook nog verrassend betaalbaar.

Punt 2 vormt een grotere uitdaging. Ik wil nl geen last hebben van de wind, maar wel verkeer kunnen horen. Als ik punt 1 neem, dan betekent dit gelijk dat mijn oren bezet zijn, en earplugs niet meer kunnen.
Nu zou ik een bleutoothspeaker kunnen kopen, maar ik vraag me af of ik dan nog de muziek hoor. Daarnaast heb ik zelf een bloedhekel aan van die rijdende "boomboxen" en mensen met telefoons op standje max, zodat iedereen kan horen welke muziek ze mooi vinden. Dit wil ik dan zelf ook niet gaan veroorzaken.

Ik heb al eens gezocht naar een wireless setje, maar ik ben bang dat ik daarmee toch last houdt van windgeruis. Ik heb nu een Jabra setje voor het hardlopen, en die geeft veel windgeruis door. Een in-ear set zou mogelijk kunnen, maar een goed setje is vrij duur, en dan wil ik wel zeker weten dat het goed werkt.....

7 opmerkingen:

  1. Ik heb ooit eens een overzicht gemaakt van de alpine oordopjes. Alpine is erg goed in marketingpraatjes met zgn. speciale oordopjes maar er blijken minder verschillen(de) te zijn. Zie http://mooigeelisnietlelijk.blogspot.nl/2013/09/kijk-uit-je-doppen.html

    Oordopjes bevallen mij overigens prima in het woonwerk verkeer (1 uur enkele reis) en aan muziek heb ik geen behoefte...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb gewoon een (oud) mobieltje in de zak van mijn shirt en luister zo naar de muziek via de luidspreker. Geen gedoe met oortjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Had ook altijd veel last van het windgeruis, maar nu ik de Rond XXL windscherm gebruik, rijdt ik altijd cabrio zonder windgeruis en met normale muziekdopjes hoor ik de muziek en het overige verkeer, en door het extra kleine windschermpje wat de condens tegengaat aan de binnenkant, heb ik daar ook geen last van. alleen nog de draadjes:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook een XXL scherm, maar in deze tijd van het jaar slaat hij continu dicht. Als jij daar een oplossing voor hebt zou ik die graag eens willen zien.
      Heb je een scherm achter het scherm?

      Verwijderen
    2. Ik heb een klein schermpje achter het grote scherm, hij hapt wat lucht van onder het grote scherm en buigt dat omhoog langs de binnenkant van het grote scherm. het strookje is niet meer dan 4 cm hoog en zit met klittenband vast aan het grote scherm. mijn scherm zit wel in het instapgat. kijk maar op mijn blogspot, of anders maandag tijdens de oliebollentocht

      Verwijderen
  4. Volgens mij ben je op zoek naar de Aftershokz Bluez 2: http://aftershokz.com/products/bluez-2

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb net eens even gekeken, en dat lijkt interessant. wel wat prijzig, maar vergelijkbaar met goede in-ear setjes. Bedankt voor de tip. ik kijk nu naar de bluez 2s en de trekz titanium, omdat ik meestal best wel zweet. dan lijken deze beter te zijn.

      Verwijderen