zaterdag 26 september 2015

Lekke band

Na de gebeurtenissen van vorige week heb ik zaterdag en zondag gebruikt om alles weer even na te lopen. Omdat het wat kouder wordt en ook natter, wilde ik de fiets gelijk klaar maken voor de herfst.

Dit betekende dat ik het vizier dat op de kap zit vervangen heb. Aan de hand van de vorm die Wim al bepaald had, ben ik aan het experimenteren geslagen, en ik heb intussen een vizier dat nog strakker aansluit op de kap dan eerder het geval was.
Deze ga ik dit weekend ook behandelen met RainX, zodat ik hopelijk als het echt gaat gieten voldoende zicht houdt. (Dit was ook de reden om het XL vizier weer te verwijderen, met het koudere weer beslaat het, waardoor je niets meer ziet)

Verder heb ik de schredda voorbanden verwisseld voor de marathon banden die ik nog had van Wim.
Omdat er nu steeds meer rommel op de fietspaden ligt, leek me dit wel verstandig, zodat ik minder kans heb op lekke banden......
Natuurlijk had ik prompt donderdag een bijna klapband. Blijkbaar ben ik op ongeveer 1km van mijn huis door een scherp voorwerp gereden. Deze heeft zelfs de anti leklaag van de marathonband doorboord en ingesneden. Omdat ik erg moe was, nog een afspraak had, erg dicht bij huis was, en het OOK nog begon te regenen ben ik erg stout geweest. Ik ben doorgereden..... heel voorzichtig, dat wel.

De binnenband is afgeschreven en de buitenband ook, het lijkt wel alsof ik door een stuk metaal gereden ben, er zit een scheur in de band, haaks op de velg. Dus dat wordt een nieuwe buitenband en binnenband. Daarbij wil ik ook nog een extra binnenband.
Ik twijfel nog of ik gelijk naar de marathon plus zal schakelen, maar dan moet ik eigenlijk ook de andere kant vervangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten