vanmiddag was het lekker weer, waardoor ik de quest uit de schuur gehaald heb. Ik heb de fiets op twee schraagjes gezet, waardoor ik lekker in het zonnetje en op hoogte kon werken.
De plekjes die Velomobiel aangepakt heeft heb ik geplamuurd, en nog een aantal andere plekjes. Er blijken toch nog een aantal kraakjes in de gelcoat te ztten, dus ik mocht weer aan de slag met de dremel.
Aan de achterzijde blijkt de body zo dun te zijn dat ik er op een paar plekjes doorheen ga.... Oeps... Gelukkig zijn het maar speldeprikjes, dus dat is eenvoudig te repareren. Omdat de hoeken behoorlijke schade hebben zit daar nog wel even wat werk in om die goed te herstellen/reconstrueren.
Na het plamuren heb ik de laatste stickers verwijderd. Alleen aan de achterzijde zit nu nog een klein stukje rode reflecterende folie.
Ik kom steeds een stapje dichter bij het afwerken van de fiets. Ik merk dat het nu ook spannender wordt. De werkzaamheden die nu volgen zullen bepalend zijn voor de uiteindelijke afwerking. Als ik nu een foutje maak, bijvoorbeeld door een verkeerde onderlaag, wordt de afwerking nooit perfect.
De afwerking zelf zorgt ook voor hoofdbrekens. De eerder genoemde plastidip gaat het toch niet worden. Ik twijfel nog over de afwerking. Ik wil graag een speciale kleur geel en blauw. Maar het patroon en de vorm heb ik nog niet helder.
Ik zou er ook voor kunnen kiezen om de basis geel te maken, en met reflecterende blauwe folie accenten aan te brengen. Ik heb echter het gevoel dat ik dit beter aan een specialist kan overlaten. Hier moet ik nog even over nadenken.
verder heb ik de fiets inwendig schoongemaakt, de reserve voorraad banden in de fiets gecontroleerd, en de fiets weer op zomerschoeisel gezet. De almotion aan de achterzijde is weer vervangen door de Kojak, en vooraan hebben de marathon plus plaats gemaakt voor de schredda's.
ik ben benieuwd of ik dit straks nog ga merken.
Waarom vervang je een snelle Almotion door een 'langzame' Kojak.
BeantwoordenVerwijderenKijk even hier: http://wimschermer.blogspot.nl/2015/02/bandentest-schwalbe-shredda-en-marathon.html
Ik zou echt die Almotion er weer onder gooien. Helaas past er geen 55mm in de wielkast van mijn XS.
Hoi Wim,
VerwijderenDe reden is dat dit de opstelling was die Wim (andere) in de zomer hanteerde. Ik heb die zo overgenomen. Als ik je post goed lees zou ik dus de almotion er weer op moeten zetten en dan mogelijk voor de f-lite, of de schredda. Ik heb nog wel F-lites, maar vanwege de grotere draaicirkel heb ik het nog niet weer aangedurfd. Ik kan het wel eens proberen. De lekbestendigheid weegt wel wat zwaarder. Ik merk al wel dat ik nog een leek ben op banden gebied. Ik wil graag snlle banden, dienook lekbestendig zijn.