Ik heb de sparingen in de kap met een soldeerbout gemaakt. Vooraf heb ik eerst even geoefend op de oude kap om te bepalen hoe ik het beste te werk kon gaan.
Uiteindelijk moest ik natuurlijk beginnen aan de goede kap.....
Heel voorzichtig ben ik begonnen, nadat ik eerst de positie van de magneten had gemarkeerd. Nadat de gaten groot en diep genoeg waren heb ik de magneten gemonteerd met lijm. Als afwerking van de magneten heb ik zwarte kinetisch tape gebruikt, en het resultaat mag er zijn, je ziet bijna niet waar de tape en magneten zitten.
Aan de bovenzijde heb ik zoals zovelen de andere magneten als klem geplaatst. Vervolgens heb ik de positie rond het instapgat ongeveer bepaald, en daar lijm aangebracht.
Daarna de kap erop leggen, en de magneten aan de binnenzijde.
Achteraf had ik beter eerst de kap en magneten kunnen plaatsen, en daarna een voor 1 de magneten voorzien van lijm, en dan in positie brengen. Naar. Heb ik op een aantal plaatsen vrij veel lijm, en de magneet op het randje...... Ach ja, al doende leert men.....
De kap ligt goed en stevig op de fiets, en lijkt niet zo 1,2,3 weg te schuiven.
Vanavond heb ik ook onder de top magneten geplaatst, zodat de kap er netjes op blijft liggen en niet zomaar wegwaait...
Morgen ga ik er voor het eerst mee rijden, ik ben benieuwd.
de kap met magneten. |
Het zier er netjes en mooi uit, maar ik rijd nooit met het dekje. Dat ding ligt altijd onder de (motor)kap geklemd te wachten op een harde regenbui.
BeantwoordenVerwijderenzier = ziet
VerwijderenHelemaal met Wim eens, behalve dat ik wel wat vaker de schuimkap lijk te gebruiken... Vanmiddag natuurlijk niet...
BeantwoordenVerwijderenAh..., Wilco, ook zo genoten van het mooie zonnige weer?
BeantwoordenVerwijderenHet is netjes gemaakt en als het werkt als bedoeld een succes :-))
BeantwoordenVerwijderenIk ben met de andere rijders eens dat ik het ding amper gebruik anders dan als regen-backup bij open rijden. Ik vind het ding namelijk benauwd rijden, je kunt mekren dat de luchtvochtigheid hoger oploopt omdat het minder makkelijk wegkan.
Daarom voor mij of een vizier kap - toch nog beter geventileerd dan zon schuimkap kennelijk - of open.