Dat was niet bepaald een vlekkeloze rit, en in de eerste weken daarna waren er nog wat zaken recht te zetten om de fiets naar mijn wensen te krijgen.
In deze periode heb ik de fiets goed leren kennen, en ik voel me er inmiddels volledig in thuis.
Zelfs de F-lites, die voor een grotere draaicirkel zorgen, bevallen prima, en zorgen zelden voor onverwachte situaties.
Natuurlijk hangt dat af van de uitrusting en de buitentemperatuur. Maar ik merk ook dat ik makkelijker rijd, en dat mijn conditie beter wordt.
- De racekap is na diverse aanpassingen verkocht, we konden het gewoon niet met elkaar vinden. Inmiddels heb ik een week de kap van Wim Schermen mogen proberen, en die beviel veel beter.
- De schuimkap is voorzien van magneten, hierdoor is het openen en sluiten veel sneller te doen.
- Er is een nieuw voorblad gemonteerd, en wat klein onderhoud.
- Aan de achterzijde is een Fibreflare gemonteerd als aanvullende verlichting.
- Er is een extra spiegel gemonteerd, en buisjes waar extra voorverlichting op geplaatst kan worden.
- De buitenzijde wordt langzaamaan verder afgemaakt. De scheurtjes zijn hersteld, het plamuurwerk is voor een deel gedaan. De afronding volgt hopelijk de komende maanden.
- Een andere racekap
- buitenzijde netjes spuiten/wrappen
- matjes aan de binnenzijde tegen rammelen
- nieuwe klickpedalen
- ombouw naar 12V installatie, waardoor ws een fellere lamp aan de voorzijde mogelijk is.
Voorlopig blijft nr 257 echter nog wel even in mijn bezit.
20 kg! Dat fietst wel een stukje lichter.
BeantwoordenVerwijderenZo dan, 20 kg minder ! Pas maar op dat je niet de bocht uit gaat vliegen ! (zie 'De Kantel-Quest')
BeantwoordenVerwijderenDat jij op 2869 kilometer 20 kilo verliest, er moet wat anders aan de hand zijn. Ben je misschien gestopt met bierdrinken of begonnen met roken?
BeantwoordenVerwijderenOf gestopt met eten ;-).
Verwijderen