Ik heb een aantal onderdelen meegenomen:
- Elleboogsteunen
- Andere schoudersteunen
- Extra spiegel
- Extra beugels voor bij de spiegels. Hier komen in de winter extra lampen op.
Theo heeft ook even gekeken naar het ketting probleem, en hij verwacht dat het aan de lengte ligt. De ketting kon wel eens te lang zijn. Dit zou wel verklaren waarom hij in de hogere versnellingen gaat doorslaan.
De ketting zelf was nagenoeg nieuw, en ook nog bijna niet versleten.
Ik ga komende dagen het tweede kettingblad te vervangen door een andere. Die had ik al van Wim meegekregen.
De terugweg lekker rustig aan gedaan
Bij thuiskomst was mijn vrouw nogal verbaasd. Of ik niet naar Dronten geweest was......
Inmiddels al wel bijna 100km gereden.
Mooi Ronald, dan is je probleem makkelijk op te lossen! Beginnen met 2 schakels eruit, en eventueel meer als het probleem aanhoud.
BeantwoordenVerwijderenGroeten, Adri.
Het kan ook in één keer goed.
BeantwoordenVerwijderenSchakel voor en achter op het grootste tandwiel.
De kooi van de derailleur, zeg maar de poot, moet voor een optimale instelling 45 graden naar voren wijzen. Hangt ie verticaal omlaag of staat ie zelfs achteruit, dan zoveel schakels verwijderen dat ie 45 graden naar voren wijst.
Ha Wim,
BeantwoordenVerwijderenBedankt voor de tip, ik ga er morgen mee aan de slag
Als de ketting nog zo goed als nieuw is, dan zou ik zeker zsm de versleten kettingbladen en tandwielen vervangen.
BeantwoordenVerwijderen'Nieuw op nieuw' loopt nou eenmaal veel beter en mooier.
Was vast een leuke ervaring dat je vrouw zo verbaasd was. :-)
Ja, ik blijf haar verbazen. Eerst zo'n banaan van aluminium, toen fietsen in de winter met een tshirt, nu weer een gele banaan, en ook nog steeds sneller rijden ook. :-)
BeantwoordenVerwijderenNu gauw een keer met LOL mee komen rijden :-)
VerwijderenHaha, dat zou wel mooi zijn, maar als die in Zutphen, zijn is dat nog wel even rijden. Dan moet ik eerst wat meer km gedraaid hebben.
Verwijderen